Hogy jön össze a SULI és a KLUB? A Suliklub névvel azt hangsúlyozzuk, hogy a tanulás nem egyenlő a kínnal és az unalommal. Hogy igenis lehet a tanulás a mindennapokban is használható tudás megszerzése, ami örömteli és izgalmas.

Mert miért is ne lehetne
így tanítani a SZÖVEGÉRTÉST?

És így
a GAZDASÁGI ÉS PÉNZÜGYI ISMERETEKET?

És így
az INFOKOMMUNIKÁCIÓT?
A három nagy terület köré szerveződő tananyag tantárgyi témakörökhöz is kapcsolódik. Mi több, a kompetenciaterületek és a tantárgyi tartalmak összeköthetők, egymással kombinálhatók.

- Budapest a századfordulón
- Az ókori Hellasz öröksége
- A felvilágosodás
- Miért alakult ki a 2008-as világválság?
- A királyi házak hitelfelvétele
- Mire van szükség a várkonyhán?
- Miből fizették a Fekete sereget?

Milyenek a modern allegóriák?
Hogyan készítsünk képregényt?
Reklám Balassi stílusában
A valódi Toldi Miklós.
A lovagok pénzügyei
Melyik cégnév a megfelelő?
Miért evett Esti Kornél omlettet Zürichben?

A burok, amelyben élsz
Kincs, ami van: a turizmusról
Magyarország tervezési-statisztikai régiói
Aktív, passzív vagy autonóm ház
Laknál-e ökoházban?
GDP és az ökológiai lábnyom

Hogy készül a papírbútor?
Az álomváros
Pályakezdő munkanélküliek
Felügyelő, ellenőrző és fogyasztóvédelmi szervezetek
Mit tudsz a bankkártyáról?
Újítsuk fel a fürdőszobát!

A tájékozódás története
Gravitáció és Archimédesz gépei
Ökocity és a hangszerek
Fűtés napkollektorral
Egy háztartás energiafogyasztása
Készítsünk szélkereket!

Pucolás!
Mit együnk?
A vörösiszap-katasztrófa
Miért és hogyan főzzünk?
Gyűjtsünk szelektíven hulladékot!
Miért gazdaságos a kondenzációs kazán?

A légzőrendszeri megbetegedések
A génmódosítás alapjai
Rizikófaktorok és a gyógyítás költségei
A saját testsúly és a napi energiabevitel
Életünk 100 év múlva
Mennyibe kerül valójában a dohányzás?
A génmódosított élelmiszerek
Népesedés
A járványok gazdasági hatása

Kombinatorika másképp
Gondolkodási és megismerési módszerek
Felvételi pontszámítás
Mi lesz a kereslettel, ha változnak az árak?
Online kereskedelem
A háztartások adósságállománya
Mennyibe került egy villamosjegy 1946 májusában Budapesten?

A prezentáció alapjai
A vírusok
Hogyan tömörítsünk?
A képszerkesztés trükkjei
Egyszerű szövegformázás
Kép és szöveg
Rajzelemek
WordArt
Stílusok a szövegben
Írjunk körlevelet!
E-mail: info@suliklub.hu
Tel: 46/505-266
Ahogy az ízelítőből is kiderül, jelen digitális tananyag fejlesztőit az a szándék vezette, hogy a tantárgyakra és – egymáshoz nem kapcsolt – ismeretelemekre töredezett iskolai tudás helyett olyan lehetőségeket teremtsenek diáknak és tanárnak, amely lehetővé teszi
- az egymással ok-okozati viszonyban lévő folyamatok bemutatását, illetve megértését,
- a megszerzett tudás mindennapi alkalmazhatóságát,
- a problémák különböző szempontú megfigyelését.
Az egyes területek tartalmai tematikusan tananyagcsomagokba rendeződnek. Egy tananyagcsomagban van egy új ismeretet bemutató tananyag, ehhez feladatok, érdekességek képek, filmek, animációk tartoznak. Ugyanakkor a területek és a tantárgyak tudáselemei tananyagcsomagon kívül is egymáshoz kapcsolódnak, átjárhatóak, a feladatokból és az ismeretekből tetszés szerinti új tanulási utak építhetők.
Gondoljuk csak meg, mennyivel beláthatóbbak a hitelfelvétel kockázatai, ha „körbejárjuk” annak gazdasági, történelmi, életviteli aspektusait;
vagy a szelektív hulladékgyűjtés fontossága, ha górcső alá vesszük, hogy függ össze például a környezetszennyezés a globális felmelegedéssel, a felmelegedés az egészségünkkel, az egészségünk a költségvetéssel, az pedig a mindennapi jólétünkkel!
A széles választékkal bíró és variábilis feladatbank megkönnyíti a tanórai felkészülést, a differenciált osztálymunkát is. Az alábbiakban a keresési lehetőségekre mutatunk példát. Bal oldalon az évfolyamokra, középen a tantárgyi tartalmakhoz kapcsolódó feladatokra, és jobb oldalon a kompetenciaterületekre, illetve ezek kombinációra lehet keresni. A részletes keresés más képességfejlesztési szempontok szerinti válogatást is lehetővé tesz.
Mérő- és önellenőrző eszközökkel közelebb kerülünk a gyerekek tanulási nehézségeinek okaihoz és a megoldáshoz.
Gondoltunk a tanulási nehézségekkel küzdőkre is.
Elméleti háttéranyagokkal igyekszünk hozzájárulni felhasználóink sikeresebb munkájához.
A feladatokhoz is – ahol szükségesnek ítéltük – tanároknak szóló javaslatok, instrukciók tartoznak.
A kisalkalmazások kényelmessé teszik a felületen való munkát, illetve lehetőséget adnak didaktikus játékokkal a szókincs- és a kombinatív képességek fejlesztésére.
Szeretnénk, ha a Suliklub kínálta lehetőségeket a tanárok munkájuk eredményesebbé tételéhez, a személyre szabott fejlesztéshez, az érdeklődés felkeltéséhez; a diákok ismereteik elmélyítéséhez, tanulási stratégiáik bővítéséhez, mi több, szórakoztató időtöltéshez használnák.
A felhasználóbarát, multiplatformos felületen könnyen elérhetőek a szemléltetést, megértést segítő médiaelemek:
fotók, filmek, grafikák. Mi több, a felhasználó olyan segédeszközöket is talál a honlapon, amelyek megkönnyítik a tanulást, például a jegyzetelést vagy a fogalomelsajátítást, illetve játékos gyakorlásra is lehetőséget adnak.
A tananyagfejlesztők országosan elismert tankönyvszerzők, zömmel gyakorló középiskolai tanárok, neves szakemberek. A grafikai munkák egy része – a nemzetközi hírű karikaturistát – Szűcs Éduát dicséri.
Mindhárom témakörben elkészített anyagunk sikeresen átesett a tankönnyvé akkreditáláson – így azokat hivatalosan is használhatják az iskolai oktatásban.
Mindemellett a tanayagok órai használatának megkönnyítésére és a kollégák módszertani
továbbfejlesztésének segítésére akkreditáltattunk 3 különböző 30 órás pedagógus-továbbképzési programot:
- „Az e-learning pedagógiai és technológiai eszközeinek alkalmazása
a köznevelésben” - „A tanulási képességek növelése a szövegértési-szövegalkotási-szövegfeldolgozási
képességek fejlesztésével” - „Tananyagfejlesztés a differenciált tanulásirányítás érdekében”
Amennyiben a képzések felkeltették érdeklődését, kérem keressen minket bizalommal.
Iskolák számára lehetőség van a teljes tartalom saját szerverükre való feltelepítésére is – jelentősen meggyorsítva ezzel a tartalmak elérhetőségét, és lehetővé téve az egyes tanárok, osztályok személyre szabott, külön kezelését.
A tananyag használata az intézmények és tanárok számára ingyenes.
Minden felhasználónak hasznos és élvezetes munkát kíván a:
Suliklub fejlesztőműhely
A digitális tartalmak a TÁMOP 3.1.2-12 jelű „Új tartalomfejlesztések a közoktatásban” című kiemelt projekt során keletkeztek. Az akkreditálást követően a tananyagok felkerültek az Oktatási Hivatal tankönyvjegyzékére.
Mindhárom általunk készített online anyag ugyanabba a MOODLE távoktatási keretrendszerbe került elkészítésre. A fejlesztés része volt az is, hogy a MOODLE-t testre szabva alkalmassá tegyük az anyagok/feladatok minél egyszerűbb elérésére és felhasználására.
A tananyag használata az intézmények és tanárok számára ingyenes.
A digitális tartalmakhoz az alábbi három féle módon juthat hozzá:
Közoktatási intézmények számára – amennyiben ennek technikai feltételei az intézményben adottak – ettől az évtől kezdődően lehetőség van a teljes tartalom saját szerverükre való feltelepítésére is.
A megoldás amellett, hogy jelentősen meggyorsítja a tartalmak elérhetőségét, és kiküszöböli a hálózati sávszélességi korlátok okozta esetleges sebesség csökkenést, lehetővé teszi az intézmény pedagógusainak és diákjainak személyre szabott, külön kezelését is.
A telepítés nem jelent különösebb felkészültséget (leírást biztosítunk hozzá), de javasoljuk, hogy a rendszergazda végezze el (rendszergazdai jogosultságot igényel).
A teljes tartalom letölthető interneten keresztül (10 GB) vagy kérheti, hogy pendrive-on küldjük meg az iskolának. (A pendrive és a postaköltség árát az intézményeknek utánvéttel kell fizetnie, melynek díja: 5500 Ft.)
A tartalom megrendeléséhez az oktatási intézmény neve, OM azonosítója, valamint a megrendelő neve és email címe szükséges. Ha a letöltés mellett döntenek, úgy az ehhez szükséges adatokat az intézmény hivatalos email címére továbbítjuk.
A teljes tartalom természetesen elérhető online felületen is, melyhez személyre szabott hozzáférést tudunk biztosítani. Abban az esetben javasoljuk az on-line elérést, amennyiben kizárólag néhány pedagógus kolléga szeretné az anyagokat felhasználni.
Ha ezt a megoldást választják, a pedagógusok saját felhasználónevet és jelszót kapnak, melynek segítségével beléphetnek az online felületre. Ezt a felhasználási formát – figyelembe véve az iskolák sávszélességi adottságait – intézményenként maximum 5 fő felhasználóig javasoljuk.