• Az Innováció szabadsága
  • Telefon: +36 (46)505-266 E-mail: info@innolibre.hu Cím: 3525 Miskolc, Dayka Gábor út 1-7. "A" épület Fsz. 6.
Suliklub
A Suliklub digitális tananyag – tantárgyi és tantárgyközi – ismeretek elsajátításához kínál gyakorlóterepet.
FÁBÓL VASKARIKA?

Hogy jön össze a SULI és a KLUB? A Suliklub névvel azt hangsúlyozzuk, hogy a tanulás nem egyenlő a kínnal és az unalommal. Hogy igenis lehet a tanulás a mindennapokban is használható tudás megszerzése, ami örömteli és izgalmas.

sk01

Mert miért is ne lehetne
így tanítani a SZÖVEGÉRTÉST?

sk02

És így
a GAZDASÁGI ÉS PÉNZÜGYI ISMERETEKET?

sk03

És így
az INFOKOMMUNIKÁCIÓT?

ÍZELÍTŐ

A három nagy terület köré szerveződő tananyag tantárgyi témakörökhöz is kapcsolódik. Mi több, a kompetenciaterületek és a tantárgyi tartalmak összeköthetők, egymással kombinálhatók.

sk-1
TÖRTÉNELEM

  • Budapest a századfordulón
  • Az ókori Hellasz öröksége
  • A felvilágosodás
  • Miért alakult ki a 2008-as világválság?
  • A királyi házak hitelfelvétele
  • Mire van szükség a várkonyhán?
  • Miből fizették a Fekete sereget?

sk-2
MAGYAR NYELV ÉS IRODALOM
Hogyan értelmezzünk hivatalos szöveget?
Milyenek a modern allegóriák?
Hogyan készítsünk képregényt?
Reklám Balassi stílusában
A valódi Toldi Miklós.
A lovagok pénzügyei
Melyik cégnév a megfelelő?
Miért evett Esti Kornél omlettet Zürichben?
sk-3
FÖLDRAJZ
Légy alter az energiában is!
A burok, amelyben élsz
Kincs, ami van: a turizmusról
Magyarország tervezési-statisztikai régiói
Aktív, passzív vagy autonóm ház
Laknál-e ökoházban?
GDP és az ökológiai lábnyom
sk-1
ÉLETVITEL ÉS GYAKORLATI ISMERETEK
Korunk tárgyai
Hogy készül a papírbútor?
Az álomváros
Pályakezdő munkanélküliek
Felügyelő, ellenőrző és fogyasztóvédelmi szervezetek
Mit tudsz a bankkártyáról?
Újítsuk fel a fürdőszobát!
sk-5
FIZIKA
Sebességfogalom és a KRESZ
A tájékozódás története
Gravitáció és Archimédesz gépei
Ökocity és a hangszerek
Fűtés napkollektorral
Egy háztartás energiafogyasztása
Készítsünk szélkereket!
sk-6
KÉMIA
Az üvegházhatás
Pucolás!
Mit együnk?
A vörösiszap-katasztrófa
Miért és hogyan főzzünk?
Gyűjtsünk szelektíven hulladékot!
Miért gazdaságos a kondenzációs kazán?
sk-7
BIOLÓGIA
Az immunitás
A légzőrendszeri megbetegedések
A génmódosítás alapjai
Rizikófaktorok és a gyógyítás költségei
A saját testsúly és a napi energiabevitel
Életünk 100 év múlva
Mennyibe kerül valójában a dohányzás?
A génmódosított élelmiszerek
Népesedés
A járványok gazdasági hatása
sk-8
MATEMATIKA
A banki kamatok és a logaritmus
Kombinatorika másképp
Gondolkodási és megismerési módszerek
Felvételi pontszámítás
Mi lesz a kereslettel, ha változnak az árak?
Online kereskedelem
A háztartások adósságállománya
Mennyibe került egy villamosjegy 1946 májusában Budapesten?
sk-9
INFORMATIKA
Hardverismeretek
A prezentáció alapjai
A vírusok
Hogyan tömörítsünk?
A képszerkesztés trükkjei
Egyszerű szövegformázás
Kép és szöveg
Rajzelemek
WordArt
Stílusok a szövegben
Írjunk körlevelet!
Suliklub
Ha kíváncsi a tartalmakra, feladatokra vagy ki szeretné próbálni, akkor kérjük, keressen minket az alábbi elérhetőségek valamelyikén:

E-mail: info@suliklub.hu
Tel: 46/505-266

MITŐL MÁS, MINT A TÖBBI?

Ahogy az ízelítőből is kiderül, jelen digitális tananyag fejlesztőit az a szándék vezette, hogy a tantárgyakra és – egymáshoz nem kapcsolt – ismeretelemekre töredezett iskolai tudás helyett olyan lehetőségeket teremtsenek diáknak és tanárnak, amely lehetővé teszi

  • az egymással ok-okozati viszonyban lévő folyamatok bemutatását, illetve megértését,
  • a megszerzett tudás mindennapi alkalmazhatóságát,
  • a problémák különböző szempontú megfigyelését.

sk10Az egyes területek tartalmai tematikusan tananyagcsomagokba rendeződnek. Egy tananyagcsomagban van egy új ismeretet bemutató tananyag, ehhez feladatok, érdekességek képek, filmek, animációk tartoznak. Ugyanakkor a területek és a tantárgyak tudáselemei tananyagcsomagon kívül is egymáshoz kapcsolódnak, átjárhatóak, a feladatokból és az ismeretekből tetszés szerinti új tanulási utak építhetők.

Gondoljuk csak meg, mennyivel beláthatóbbak a hitelfelvétel kockázatai, ha „körbejárjuk” annak gazdasági, történelmi, életviteli aspektusait;

vagy a szelektív hulladékgyűjtés fontossága, ha górcső alá vesszük, hogy függ össze például a környezetszennyezés a globális felmelegedéssel, a felmelegedés az egészségünkkel, az egészségünk a költségvetéssel, az pedig a mindennapi jólétünkkel!

sk11A széles választékkal bíró és variábilis feladatbank megkönnyíti a tanórai felkészülést, a differenciált osztálymunkát is. Az alábbiakban a keresési lehetőségekre mutatunk példát. Bal oldalon az évfolyamokra, középen a tantárgyi tartalmakhoz kapcsolódó feladatokra, és jobb oldalon a kompetenciaterületekre, illetve ezek kombinációra lehet keresni. A részletes keresés más képességfejlesztési szempontok szerinti válogatást is lehetővé tesz.

Mérő- és önellenőrző eszközökkel közelebb kerülünk a gyerekek tanulási nehézségeinek okaihoz és a megoldáshoz.

Gondoltunk a tanulási nehézségekkel küzdőkre is.

Elméleti háttéranyagokkal igyekszünk hozzájárulni felhasználóink sikeresebb munkájához.

A feladatokhoz is – ahol szükségesnek ítéltük – tanároknak szóló javaslatok, instrukciók tartoznak.

Kisalkalmazás

A kisalkalmazások kényelmessé teszik a felületen való munkát, illetve lehetőséget adnak didaktikus játékokkal a szókincs- és a kombinatív képességek fejlesztésére.

sk16Szeretnénk, ha a Suliklub kínálta lehetőségeket a tanárok munkájuk eredményesebbé tételéhez, a személyre szabott fejlesztéshez, az érdeklődés felkeltéséhez; a diákok ismereteik elmélyítéséhez, tanulási stratégiáik bővítéséhez, mi több, szórakoztató időtöltéshez használnák.

A felhasználóbarát, multiplatformos felületen könnyen elérhetőek a szemléltetést, megértést segítő médiaelemek:
fotók, filmek, grafikák. Mi több, a felhasználó olyan segédeszközöket is talál a honlapon, amelyek megkönnyítik a tanulást, például a jegyzetelést vagy a fogalomelsajátítást, illetve játékos gyakorlásra is lehetőséget adnak.

A tananyagfejlesztők országosan elismert tankönyvszerzők, zömmel gyakorló középiskolai tanárok, neves szakemberek. A grafikai munkák egy része – a nemzetközi hírű karikaturistát – Szűcs Éduát dicséri.

Mindhárom témakörben elkészített anyagunk sikeresen átesett a tankönnyvé akkreditáláson – így azokat hivatalosan is használhatják az iskolai oktatásban.

Mindemellett a tanayagok órai használatának megkönnyítésére és a kollégák módszertani

továbbfejlesztésének segítésére akkreditáltattunk 3 különböző 30 órás pedagógus-továbbképzési programot:

  • „Az e-learning pedagógiai és technológiai eszközeinek alkalmazása
    a köznevelésben”
  • „A tanulási képességek növelése a szövegértési-szövegalkotási-szövegfeldolgozási
    képességek fejlesztésével”
  • „Tananyagfejlesztés a differenciált tanulásirányítás érdekében”

Amennyiben a képzések felkeltették érdeklődését, kérem keressen minket  bizalommal.

Iskolák számára lehetőség van a teljes tartalom saját szerverükre való feltelepítésére is – jelentősen meggyorsítva ezzel a tartalmak elérhetőségét, és lehetővé téve az egyes tanárok, osztályok személyre szabott, külön kezelését.

A tananyag használata az intézmények és tanárok számára ingyenes.

Minden felhasználónak hasznos és élvezetes munkát kíván a:

Suliklub fejlesztőműhely

DIGITÁLIS TANANYAG MEGRENDELÉSE

A digitális tartalmak a TÁMOP 3.1.2-12 jelű „Új tartalomfejlesztések a közoktatásban” című kiemelt projekt során keletkeztek. Az akkreditálást követően a tananyagok felkerültek az Oktatási Hivatal tankönyvjegyzékére.

Mindhárom általunk készített online anyag ugyanabba a MOODLE távoktatási keretrendszerbe került elkészítésre. A fejlesztés része volt az is, hogy a MOODLE-t testre szabva alkalmassá tegyük az anyagok/feladatok minél egyszerűbb elérésére és felhasználására.

A tananyag használata az intézmények és tanárok számára ingyenes.


A digitális tartalmakhoz az alábbi három féle módon juthat hozzá:

Közoktatási intézmények számára – amennyiben ennek technikai feltételei az intézményben adottak – ettől az évtől kezdődően lehetőség van a teljes tartalom saját szerverükre való feltelepítésére is.

A megoldás amellett, hogy jelentősen meggyorsítja a tartalmak elérhetőségét, és kiküszöböli a hálózati sávszélességi korlátok okozta esetleges sebesség csökkenést, lehetővé teszi az intézmény pedagógusainak és diákjainak személyre szabott, külön kezelését is.

A telepítés nem jelent különösebb felkészültséget (leírást biztosítunk hozzá), de javasoljuk, hogy a rendszergazda végezze el (rendszergazdai jogosultságot igényel).

A teljes tartalom letölthető interneten keresztül (10 GB) vagy kérheti, hogy pendrive-on küldjük meg az iskolának. (A pendrive és a postaköltség árát az intézményeknek utánvéttel kell fizetnie, melynek díja: 5500 Ft.)

A tartalom megrendeléséhez az oktatási intézmény neve, OM azonosítója, valamint a megrendelő neve és email címe szükséges. Ha a letöltés mellett döntenek, úgy az ehhez szükséges adatokat az intézmény hivatalos email címére továbbítjuk.

Telepítés módja

A teljes tartalom természetesen elérhető online felületen is, melyhez személyre szabott hozzáférést tudunk biztosítani. Abban az esetben javasoljuk az on-line elérést, amennyiben kizárólag néhány pedagógus kolléga szeretné az anyagokat felhasználni.

Ha ezt a megoldást választják, a pedagógusok saját felhasználónevet és jelszót kapnak, melynek segítségével beléphetnek az online felületre. Ezt a felhasználási formát – figyelembe véve az iskolák sávszélességi adottságait – intézményenként maximum 5 fő felhasználóig javasoljuk.

A *-al jelölt mezők kitöltése kötelező!